نماد

این سایت نماد تمام خواسته های یک فرد است ، از دیروز تا فردا . . .

نماد

این سایت نماد تمام خواسته های یک فرد است ، از دیروز تا فردا . . .

در این سایت می توان اطلاعات علمی ، داستان های خاص ، اشعار زیبا و هر چیز دیگری را جای داد
کسی از کسی متنفر نیست و کسی برای کسی نمیمیرد ، هر کس آنطور که هست خود را نمایان خواهد کرد و نماد خود را خواهد برافراشت .

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است


 سرپرست سازمان امور مالیاتی گفت :

دستورالعمل مالیات مقطوع امسال شامل صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۳۹۷ حداکثر سی برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم (مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان) باشد، است و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده، از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف می باشند.

وی در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن گفت: براساس این دستورالعمل، مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۷، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۶ به صورت مقطوع تعیین شده; به این صورت که مودیان با میزان مالیات قطعی تا ۲۵ میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین گردیده است.

 پناهی اضافه کرد: بر این اساس، همچنین مودیان با میزان مالیات قطعی بیش ۲۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال با ۵ درصد افزایش، مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال با ۹ درصد افزایش و مودیان با میزان مالیات قطعی بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال با ۱۵ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.

 سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، تاکید کرد: بندهای فوق مربوط به مودیانی می باشد که مجموع فروش کالا و ارایه خدمات آنها در سال ۱۳۹۷ از مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان بیشتر نباشد.

وی تصریح کرد: مودیانی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل را دارند، می بایست از طریق سیستم الکترونیکی (طبق فرم مربوط) از طریق پایگاه اینترنتیwww.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل مذکور در صورتی که سال ۱۳۹۷ اولین سال فعالیت آنها می باشد ( در سال ۱۳۹۶ فاقد فعالیت باشند) و همچنین صاحبان مشاغل مشارکتی که در طی سال ۱۳۹۷ شرکای آنها تغییر نموده باشد(تغییر هر یک از شرکا)، مشمول مفاد این دستورالعمل نبوده و مکلف به انجام تکالیف قانونی مقرر ( ازجمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر) می باشند.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور همچنین یادآور شد: در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یکجا در خردادماه ۱۳۹۸ ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می گردد و عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم خواهد بود.

 پناهی اظهار داشت: هر گاه اسناد و مدارک مثبته ای به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات یا سایر درآمدهای مودی در سال ۱۳۹۷ بیش از مبلغ ابرازی به عنوان فروش کالا و خدمات و سایر درآمدهای فرم موضوع بند (۳) این دستورالعمل باشد، صرفا مالیات مابه التفاوت و جرایم متعلقه مطالبه می شود

 سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور همچنین بیان داشت: مالیات عملکرد سال ۱۳۹۷ مودیان موضوع این دستورالعمل در صورتیکه که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۷ خود را در موعد مقرر قانونی تسلیم نمایند یا پس از تسلیم اظهارنامه مالیاتی نسبت به تسلیم فرم موضوع بند (۱) این دستورالعمل اقدام نموده باشند ( به عنوان آخرین اقدام مودی قبل از پایان خرداد ۱۳۹۸) و یا در مهلت مقرر فرم مربوط را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نکنند و یا متقاضی اعمال مقررات قانونی از جمله مفاد مواد ۱۳۷، ۱۶۵ و ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم در خصوص درآمد عملکرد سال ۱۳۹۷ خود هستند، از شمول این دستورالعمل خارج بوده و با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهد شد

 پناهی تصریح کرد: کلیه خریداران سکه که در سال ۱۳۹۷ نسبت به دریافت سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده اند، مشمول مفاد این دستورالعمل نمی باشند. مودیان مذکور مکلف به رعایت تکالیف مقرر قانونی مربوط خواهند بود.

وی با بیان اینکه خردادماه موعد ارایه اظهارنامه و برخورداری صاحبان مشاغل از تسهیلات مالیات مقطوع است، یادآور شد: سایر صاحبان مشاغل نیز حسب مقررات مربوطه می باید به ارایه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات اقدام نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۸ ، ۱۳:۱۴
پرستو امیری مصور
خیلی جالبه که شهردار سابق آقای نجفی همسرش میترا استاد رو کشت و با گرفتن مشاوره از دوستان عزیزش تصمیم به تسلیم خودش گرفت .
حالا سیاست برای حفظ وجه خیلی چیزها در این مورد چی میگه معلوم نیست ، اما اونچه که هست دوستان عزیز اصلاح طلب و اصولگرایان هستند که به جان افکار جامعه افتادند.
افکاری که دستخوش تحولات بزرگی از سال ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نپزاد تا کنون شده .
جامعه ای که فقر فرهنگ و شعور اجتماعی درش بیداد میکنه ، و و به کسی هم نمیشه از این مصیبت بزرگ پناه برد و ازین فلاکت مکی حرف زد.
وقتی دزدی و دست کردن تو جیب همدیگه مد شد ، وقتی جست و جوهای سختی برای زیر و رو کردن زندگی ها آغاز شد ، وقتی حرف از اخلاق اجتماعی زده شد ولی درنهایت شعور انسانی پایمال شد جامعه بشری ایران من برای سال های خیلی دوری به قرون وسطا برگشت تا از دین محافظت کنه .
خب حالادوستان عزیز 4درصدی وقتی از حواس پرتی مردم به قدر کافی استفاده میکنن و به ثروت های باد آوردشون اضافه میکنن و نقشه های سیاه برای آیندگان میکشند . باید ماهم به وظیفه خودمون عمل کنیم و در اتفاقاتی که میفته غرق شیم و هیچوقت نفهمیم چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۱۸
پرستو امیری مصور